Black hair winkel irritaties!

Hi loves, zagreb

Ik ga mijn irritatie kort en krachtig houden en wil graag jullie mening hierin weten. Dus comment beneden aub
en geen prive berichten of emails
want zo wordt het overzichtelijk gehouden en kunnen we op elkaar reageren.

Ok, jullie weten dat ik op een natural hairjourney ben toch? Nu heb ik een vraag aan jullie en ben benieuwd hoe jullie deze situatie zien. Ok, hier komt ie: dus ik sta zo vaak in een black hair winkel en de verkopers zijn altijd Pakistaans/Hindoestaans/Turks/Marokkaans NIET kroesharige mensen. En dan komen er klanten MET kroeshaar advies vragen aan deze verkopers terwijl en genoeg KROESHARIGE klanten zoals ik binnen staan aan wie je advies kan vragen.Alle vragen wat deze KROESHARIGE stellen aan de NIET kroesharige krijgen ze geen directe antwoord op dan behalve: dit is goed hoor, gebruik het maar, ja dat is ook goed, nee deze is NOG beter (duurdere merk). En dan sta ik daar als KROESHARIGE blogger zwaar te irriteren omdat de KROESHARIGE klanten gewoon voor de gek worden gehouden puur zodat ze hun portemonnee opentrekken aan producten dat niet goed is voor ons! Dus ik kan dan niet mijn mond dichthouden en bemoei me ermee en probeer mijn hairtwin sisters advies te geven en mijn visitekaart te geven voor selfhelp. Dus dan krijg je één sideeye, nog net geen tjoerie en nemen je advies alsnog NIET aan! Maar die van de NIET KROESHARIGE verkoper wel. What is wrong here?
In plaats van dat ze naar je mooie bos haar kijken en met een gehele haarlijn, wat zij dan weleens NIET hebben pfff…. Met alle respect hoor, maar ik zal dat gewoon nooit begrijpen. Soms vraag ik me ook af wat deze verkopers over ons denken. Verplaats je eens in hun schoenen, hoe raar kan het overkomen?
En over het feit dat het me lichtelijk kan irriteren als ik blackhair winkels zie zonder een BLACK HAIR person! We really need a change sisters.. What do ya think? zagreb2

God bless!

Keshia

Comments

4 Comments on Black hair winkel irritaties!

  1. Chanel Lodik
    September 1, 2014 at 7:16 am (4 years ago)

    Hahha, duidelijk te zien dat dit uit frustratie is geschreven. Wellicht dat je het vanuit een ander oogpunt kan bekijken.

    Stel je voor jij bent in een zaak en bent in gesprek met de ‘specialist’. Iemand onderbreekt jullie gesprek om ongevraagd haar advies te geven. Misschien denk je eerst nog dat het een welgemeend advies is, totdat je ineens een business card in je hand geschoven krijgt.

    Hoe zou jij dan reageren?

    Misschien dat je een andere aanpak kan proberen?

    Reply
    • Beautykinks
      September 1, 2014 at 10:14 pm (4 years ago)

      Goed punt van jou Chanel Lodik!
      Echter zou ik ervaringsadvies dus wel eerder oppikken maar ik begrijp je punt dat niet iedereen dat op prijs stelt. En toch vindt ik dat jammer.

      Heb jij een andere idee voor een aanpak?

      God’s zegen!

      Reply
  2. simone
    September 4, 2014 at 5:29 pm (4 years ago)

    Jij schrijft echt heel grappig. Ik snap je irritatie helemaal. Ik heb er eigenlijk noot bij stil gestaan, maar nu je er wat over schrijft, kan ik me ‘t nu inderdaad voor de geest halen hoe vaak het me is overkomen. Maar ik laat me niet omkopen, als ik merk dat ze me een product willen aansmeren zonder enige know how ervan te hebben. Helaas zijn er nog niet veel reviews te vinden over haarproducten in NL. Maar in de meeste gevallen zoek ik achter toch even naar ervaringen over het product.
    Maar zoals je zegt, het zou prettiger zijn als er iemand in zo een winkeltje staat die kennis heeft over de producten en er meer over kan vertellen. 😉

    Reply
    • Beautykinks
      September 4, 2014 at 11:20 pm (4 years ago)

      hahhah ja Simone, dat waren mijn irritaties! Dat bedoelde ik dus, neem advies aan van iemand die in jou schoenen staat en niet iemand die niet jou haar heeft en jou dure producten wil aansmeren.

      God’s zegen!

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *